vineri, 12 februarie 2010

Amjad si Lisabona

acorduri dintr-o melodie mi-au amintit de david lang...care mi-a amintit de la la la human steps si spectacolul lor, amjad...spectacol pe care l-am vazut la Lisabona anul trecut in februarie...

din trimitere culturala in alta trimitere la fel de culturala a ajuns sa mi se faca dor de Lisabona.

urmeaza o paranteza de denigrare firefox. pt cei care iubesc neconditionat browser-ul asta sau ce naiba o fi, sariti paranteza. tocmai ce mi s-a inchis firefox si-am pierdut tot ce scrisesem in post. nu stiam ca si firefox-ul poate sa se comporte atat de impredictibil :( tocmai cand gasisem ritmul potrivit. paranthesis over.



fragmentul de pe youtube este dintr-un alt spectacol al la la la human steps, "amelia". la la la human steps e o companie de dans contemporan canadiana. reinterpreteaza tehnicile baletului clasic pana aproape de scamatorie. se misca extrem de repede cu o agilitate si un control al miscarilor supra-umane.

dincolo de tehnica, amjad ramane unul din cele mai bune specatacole pe care le-am vazut. muzica, dans, video, lumini - toate la nota inalte. n-as putea spune ce exprima, unele cronici vad in "amjad" identitatea masculina care isi pierde din ce in ce mai des, mai voluptuos, mai tragic limitele si granitele in feminin.

mie mi s-a parut doar great art. ca orice arta mare e despre viata si atat. stiti teoria asta a mea deja, nu va mai plictisesc. probabil insa, ca si-n filosofie si-n orice alt domeniu cultural, si-n viata intrebarile se schimba din cand in cand, in unele puncte de inflexiune ale umanitatii. excuse my language!

revenind, am stat cu muschii si nervii incordati din primul minut pana la final. breathtaking

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu