joi, 21 ianuarie 2010

Financial Times...

Am rasfoit Financial Times si International Herald Tribune.

Nu la serviciu (criza economica --> cutting costs), ci la sala :). Am o sala speciala unde nu doar ca te delectezi urmarind 20 de barbati cum trag de fiare, dar poti citi si ziare bune.

Forfetarul (se pare ca prin salile de sport se spala bani mai multi decat prin alte business-uri, deci li se va aplica impozitul forfetar...spalati in continuare, dar dati-ne noua mai mult) o sa aiba grija si de FT-ul de la sala. Adios! Ramanem cu barbatii.

Ce-am citit? Bineinteles despre preluarea Cadbury de catre Kraft si despre motivele economice ale deal-ului (economies of scale and scope, folosirea canalelor de distributie ale Cadbury, specializarea pe segmentele value adding -ciocolata si guma-, etc).

Cadbury are in Romania Kandia-Excelent. Citeam la serviciu ca EU nu accepta deal-ul decat daca se vand subsidiarele din Romania si Polonia unde Kraft ar avea pozitie dominanta post-achizitie. O oportunitate pt M&A-ul din Romania? Se pare ca nu, pt ca un gigant precum Kraft are un M&A advisor de calibru mare. Dar nu se stie niciodata...

Altceva? Un agricultor a creat un brand pt capsunile pe care le vinde. Strategia lui e mai complicata decat atat, dar ideea de brand in agricultura mi s-a parut originala. O idee buna pt fermieri sa obtina mai mult din surplusul intermediarilor. Mi-as face si eu o afacere de genul asta. Un business legat de pamant si plantutze mi se pare ideala. Din pacate nu suna si profitabil pana la "capsunarul" asta. De ce ideala? Pt ca se leaga de preocuparile ancestrale (vanatoare si cules/agricultura) si, oricat as nega, this speaks to me, si pt ca ar fi o legatura cu lumea contemporana (strategii de business, analiza financiara etc).

La final am lasat o stire trista dar totusi optimista intr-un mod ciudat. A murit Eric Rohmer. Trist. Optimist faptul ca traia tot timpul cat eu imi imaginam ca disparuse. A fost o surpriza sa aflu ca a murit acum la 89 de ani.

Dupa ce-ati citit si revista presei, somn usor! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu